Novinky

27.02.2011 14:21

Zimní sraz

19.2.2011 – Mojžíř

V sobotu 19.2. jsme se všichni sešli v 7:30hodin u hasičárny. Po chvíli na to jsme se připravili a mohli jsme vyrazit na náměstí, kam pro nás svým „Kozlobusem“ přijel pan Miroslav Kozlík spolu s tisovskými mladými hasiči.

Dojeli jsme do Mojžíře k hasičárně. Vystoupili jsme z autobusu a udělali jsme si společnou fotku.

Běželi jsme v takovém pořadí co jsme přijeli. My jsme přišli  na start až jedenáctí, protože nám u prezentace zapomněli přidělit startovní číslo.

A mohli jsme vyběhnout. V okolí kopce „KOZÁK“ bylo celkem pět stanovišť: určování stromů, stop a ohnišť,  odhad vzdálenosti a překonání provazové lávky. Vytváření plastiky z přírodního materiálu jsem si mohli  vybrat sami. Místo k nejdůležitějším bodem akce bylo vaření v kotlíku nad ohništěm - letos byla společným jídlem vyhlášena BRAMBORAČKA. Došli jsme až na nějakou stráň, kde jsme se mohli pustit do vaření a plastiky o tu se postarali naši mladší. Kluci se starali o oheň a holky například o škrábání brambor a mrkve a její krájení, o loupání česneku a cibule, a v neposlední řadě také o míchání, aby se nám oběd nepřipálil a také o dochucování. Když jsme dovařili, každý z nás se najedl. Uklidili jsme si po sobě ohniště a zalili vodou, Michňák počůral. A hlavně jsme si po sobě uklidili své místo. Odebrali jsme se pak k hasičárně, tam jsme si vzali zbytek věcí a nastoupili jsme do autobusu, ale už bez Alenky, ta zůstala s Jirkou v Mojžíři na grilování.

Účastníci: Danka, Alenka, Romča, Libor, Kája, David, Verča, Štěpka, Kačka, Jenda, Papuch, Pavlík, Miška, Štefánek, David a Kuba L., Robert, Lukášek, Míša, Barča, Michňák, Pánek,

Třídenní spaní v klubovně 4.- 6.února 2011

27.02.2011 15:59

Spaní v klubovně

4.-6. února 2011 - Libouchec

Na dny 4.-6. února 2011 jsme měli opět naplánované spaní v hasičárně. Účastnili se: Papouch, Jenda, Michalka, Míša, Bára, Tomík, Jéňa, Pavlík, Michňák, Štěpka, Honzík, Tomášek, Kristýnka, Kačka, Lenka, Verunka, Davídek, Robert.
Pátek: Mezi 16 a 18 hodinou jsme se všichni sešli v hasičárně nahoře v klubovně, kde jsme se přivítali a uskladnili všechny věci, které jsme měli s sebou. Připravili jsme si ,,ložnice'' na spaní, spacáky a další věci, které jsme si nechtěli připravovat potom, až půjdeme spát. K večeři jsme si venku na ohni, který připravil Libor, opekli buřtíky a jinou uzeninu, kterou jsme měli z domova. Po jídle jsme se všichni opět přesunuli do klubovny, kde na nás čekaly připravené postýlky, ale my ještě nechtěli jít spát. Dlouho do noci jsme si povídali a dělali ,,kravál'' dokud jsme neodpadli únavou.
Sobota: Hned ráno jsme vstávali něco okolo osmé hodiny. Ještě před snídaní jsme si dali kraťoučkou rozcvičku na protažení těla. K snídani si dal každý jídlo podle chuti. Byl to rohlík nebo chleba s něčím. Po snídani jsme si museli uklidit postele a připravit si batůžky na výlet. V 10.12h. nám jel autobus z Libouchce na konečnou zastávku do ÚL. Tam jsme nasedli na trolejbus a ten nás dovezl až k lezeckému centu YMCA. Když jsme tam přišli, museli jsme se převléct do cvičebních úborů a do jiných bot, které jsme měli čisté. V lezeckém centru jsme si mohli vyzkoušet na zkušební stěně lezení a tím jsme se připravovali na tu největší stěnu. Někteří lezli, jiní hráli fotbálek a někteří strávili nejvíce času v kavárně. Když už jsme byli všichni vyčerpaní, bylo na čase jet domů. Opět jsme se převlékli vzali jsme si své věci a vyrazili jsme na zastávku trolejbusu, ale domů jsme ještě nejeli. Zastavili jsme se v OC
Forum, kde jsme dostali propustku na hodinku a půl. V 14.15h. jsme měli sraz před Fórem, kde na nás čekali vedoucí, se kterými jsme se dostali zpět na autobusák. Nasedli jsme do autobusu a někteří byli v momentě v říši spánku. V Libouchci jsme je probudili a všichni společně jsme šli do hasičárny. Tam na nás čekali Románek, Jiřík a Betyna, kteří pro nás připravili pozdní oběd. K obědu bylo rizoto a nebo zapečené těstoviny. Najedení jsme měli chviličku klidu, aby nám pořádně slehlo. Když už jsme byli odpočatí, tak jsme měli jít hrát ping pong.Skoro všichni odešli, ale Danka, Kačka, Jenda a Verča zůstali nahoře a česali se a vymýšleli si různé účesy. Pořádně utahaní jsme se přiřítili na večeři, ke které jsme měli palačinky.
J Po večeři jsme měli jít spát, ale opět jsme dělali rámus dlouho do noci. A navíc se na nás vyřádil Kanadský duch. Ráno co jsme se vzbudili, měli jsme na obličejích pastu a namalované sprosté obrázky. J

Neděle: Hned po probuzení jsme začali lítat k zrcadlu, aby jsme zjistili co máme namalovaného na obličeji. Po zneškodnění všech obrázků a malůvek na nás čekala snídaně. Rohlík nebo chleba. Nasnídaní jsme se mohli vrhnout na práci, která nás čekala. Měli jsme si vyklidit klubovnu, aby v ní mohla probíhat rekonstrukce. K obědu jsme měli sekanou a brambory. Po obědě jsme se zabalili, rozloučili jsme se a postupně jsme odcházeli domů.
Byl to krásný víkend, při kterém jsme si užili spoustu legrace a vyblbli jsme se do sytosti. Děkujeme za krásný víkend.

Návštěva Senátu v Praze 28.1.2011

27.02.2011 00:00

Senát

28.1.2011 – Praha

Dne 28.1. v 6:30 hodin jsme se sešli na autobusové zastávce v Libouchci,  abychom nastoupili do autobusu a jeli do Ústí nad Labem. Tam jsme přešli na vlakové hlavní nádraží, kde Alenka koupila jízdenky a mohli jsme jít na nástupiště. Za chvíli přijel vlak, nastoupili jsme, zabrali tři kupé a odjížděli.

Po hodině a půl jsme přijeli do Prahy na Hlavní nádraží. Přemístili jsme se na metro a jeli několik zastávek i s přestupy na zastávku Malostranská. Došli jsme až k Valdštejnskému paláci, kde sídlí Senát Parlamentu České republiky.

Na recepci si pro nás přišel pan Jaroslav Doubrava, senátor za Ústí nad Labem, který nás po celou dobu naší návštěvy doprovázel. V salonku jednoho z výborů Senátu jsme společně besedovali s místopředsedou Senátu, Ing. Zdeňkem Škromachem i p. Doubravou. Mohli jsme se jich zeptat na cokoliv, i výši platu nám řekli. Také jsme zjistili, že jejich práce není jen tak jednoduchá. Poté nás pan Doubrava vyzval, abychom šli do tzv. Jízdárny, kde jsme si všichni udělali skupinové foto. Poté se nám věnovala paní průvodkyně - vyprávěla o Valdštejnském paláci. Prošli jsme skoro všechny prostory paláce. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí a věcí, které jsme vůbec nevěděli, třeba že existuje modrobarevná a zelenobarevná barva J . Dostali jsme se i dokonce do Jednací síně, kde senátoři hlasují o různých zákonech. Po prohlídce paláce jsme se rozloučili s panem Doubravou a opustili jsme prostory.

Když jsme odcházeli, dali nám na Informacích pár prospektů. Cestou zpět na nádraží jsme šli po Karlově mostě, tam jsme měli půl hodinky na přestávku, svačili jsme, nakupovali a také koukali na Vltavu. Šli jsme až k Hlavnímu nádraží pěšky různými uličkami, ve kterých se vyzná snad jen Jirka a nejen že se vyzná, ale chodí rychle, a kdo má krátké nohy, tak mu nestíhá. Nakonec zpomalil. Na nádraží jsme došli „s jazykem na vestě“ včas. Šli jsme na nástupiště  a  mohli jsme nasednout do super vlaku Vindobona. Cestou jsme se mohli kouknout, co všechno zatopilo Labe při povodních.

Dojeli jsme zpátky do Ústí nad Labem a šli na chvíli do OC FORUM, kde jsme si mohli něco koupit. Někteří zabloudili, tak jsme se pak hledali všichni najednou. Ale na autobusové nádraží jsme došli všichni společně. Nastoupili jsme do autobusu a jeli jsme do Libouchce, kde na nás s otevřenou náručí čekaly maminky a tatínkové. Byl to prima den. Děkujeme…J

Účastníci zájezdu: Ája, Danka, Romča, Jirka, Štěpka, Verča, Bára, Kačka, Pája, Honza M., Jenda, Jéňa, Honza P., Míša, Miška, Tomík,

Vánoční besídka 16.prosince 2010

27.02.2011 15:38

Jako každý rok i tento jsme si našli chvilku, abychom společně rozjímali u stromečku, rozdali si dárky, pustili "lodičky", zazpívali si a v neposlední řadě si i pochutnali na vánočním cukroví. Venku jsme si ještě zapálili prskavky pro štěstí. S přáním krásných a veselých Vánoc jsme se rozloučili.

Dovednostní štafeta 11.prosince 2010

27.02.2011 14:26

Dovednostní štafeta

11.12.2011 - ZŠ Ústí nad Labem - Elišky Krásnohorské

Dne 11.12. v 7:50 hodin jsme se sešli na autobusovém nádraží v Libouchci. Jeli jsme autobusem přes Chvojna v 8:12 hodin. Vystoupili jsme na zastávce - Hilarova. A šli jsme do školy, do které chodí naše Barča.

Došli jsme tam sice poslední, ale všichni na nás počkali.

Převlékli jsme se v šatně, kterou jsme měli společnou s mladými hasiči z Božtěšic.

Pak jsem šli do tělocvičny, kde byl nástup, kde nám řekli veškeré informace k průběhu dne. Vedoucí vylosovali pořadí, ve kterém poběžíme.

Když jsme přišli na start, museli jsme si vylosovat číslo od 1 do 4. Členové družstva si zvolili, kdo bude jejich kapitán ten poběží s číslem 5. Stopky se spustili a první dva mohli vybíhat - určili technický prostředek a uvázali uzel, doběhli do cíle a vyběhla 3 a 4- ti udělali úplně to samé. A mohla vyběhnout 5, která měla jako jediná právo opravit vše, co bylo špatně.

Od začátku celé soutěže až do konce jsme mohli jít do vedlejší místnosti druhá část tělocvičny, kde byla „diskotéka“. Tam jsme mohli trávit volný čas, dokud na nás nepřišla řada. Volný čas jsme také trávili vykupováním veškerého jídla ve školních automatech, které jsme komplet celé vyjedli. Všechna družstva si odběhla dva pokusy a bylo vyhlášení.  Bára, Michalka, Míša, Honzík a Robert skončili na 5. místě. Verunka, Davídek, Pavlík, Tomík a Jenda skončili na 4. místě. Další družstvo bylo ve složení Kačka, Natálka, Papouch, Lukášek a Honza P.skončili na 7. místě.

Poté jsme se šli opět převléknout a pohlížet po sobě v šatně.

Sešli jsme do centra města kde jsme se rozdělili na skupinky - někdo se šel projít na Železniční most další šli na Lanovku, která je vyvezla na Větruši, kde se šli proběhnout také do bludiště, ostatní šli do OC FORUM. Pak jsme se  všichni sešli a mohli jsme jít společně na autobusové nádraží.

Ve 14:40 nám jel autobus zpět. Dorazili jsme do Libouchce a mohli jsme se rozprchnout domů.

Mikulášská nadílka 4.prosince 2010

27.02.2011 15:45

Od 14hodin byla v kulturním domě Svoboda připravena pro děti z Libouchce a okolí  Mikulášská zábava s nadílkou. Odpoledne plné hudby, tance, soutěží a sladkých odměn připravily hasičské děti. Čerty, Mikuláše a Andílka přivezli dospělí hasiči. Balíčky pro všechny děti rozdával Mikuláš s Andělem - některé děti se podělily se svým kulturním nadáním a zarecitovaly básničku nebo zazpívali písničku.

Brigáda v lese 28.10.2010

27.02.2011 14:27

Brigáda v lese

28.10.2010 - Sněžník

Dne 28.10.2010 jsem se sešli v 7:50h. u hasičárny, abychom šli na brigádu do

lesa ve složení: David, Kačka, Štěpánka, Michalka, David, Michňák, Papouch,

Jenda, Pavel, Honza Pánek, Robert, Krůta (nový člen), Tomík, Verča a její

kamarádka Zuzka. Spolu s Álou  jsme do Liazky, kterou řídil Vráťa, a k Šurdovi

do auta a mohlo se vyrazit na Sněžník. Po příjezdu na místo jsme se rozdělili a

pan Nýdr, zaměstnanec lesní správy u Tomáše Hanouska,  nám vysvětlil, co

máme dělat a v jakém úseku máme pracovat. Nabádal nás, abychom nechodili

do míst kde slyšíme pily, protože tam se kácejí stromy. Měli jsme za úkol dávat

popadané větve a chvojí na obrovské a dlouhé hranice, tzv „valy“, aby v lese

potom mohl projet traktor a aby se tam daly sázet nové stromečky. Chvílemi

drobně pršelo, ale to nám vůbec nevadilo. Společnými silami jsme vyklidili 1,5

hektaru. Mezi pracovní dobou jsme měli 3 přestávky na jídlo a na pití. Buřty

jsme si nemohli opéct, jelikož jsme se nalézali v chráněné krajinné oblasti. Po

dobře odvedené práci jsme si mohli dělat, co jsme chtěli - např. kluci si z hranic

udělali bunkry nebo starší holky prováděly dokumentaci celé akce. Cestou domů

jsme se stavili na nanuky MÍŠA. Po příjezdu k hasičárně jsme byli nejen unavení,

ale taky pořádně nadýchaní čerstvého vzduchu.

ZPV Velké Březno 09.10.2010

27.02.2011 16:02

Zahájení celoroční hry

Plamen 2010/2011

Závod požárnické všestrannosti

Je tady znovu zahájení Plamene. Dne 09.10.2010 jsme jeli do Velkého Března, kde se konal závod požárnické všestrannosti. V 6:50 jsme byli připraveni u hasičárny k odjezdu.  Po příjezdu na místo jsme měli chviličku volné zábavy do té doby, než byl vyhlášen nástup. Dostali jsme čísla a mohlo se začít startovat. Jako úplně první startovala naše přípravka (od letoška noví členové kroužku) s číslem jedna ve složení Kristýnka Wundrawitzová a Tomášek Plodík. Po přípravce mohli začít startovat další družstva mladších: naše 1.družstvo mladších mělo číslo 6  (Michňák, Barča, Robert, Michalka, Míša), 2.družstvo mělo číslo 7 (Jéňa, David, Fífa, Kuba, Lukáš). Hned povyběhnutí všech družstev mladších byli na řadě starší, 1.družstvo mělo číslo 19 (David, Verča, Papouch, Pavel, Jenda), 2. družstvo mělo číslo 20 (Pánek, Honzík, Lukášek, Tomík, Natálka). Dále jsme měli i dvě dorostenky - Štěpánku, která startovala s číslem 33 a skončila na 2.místě, a Mišku, která měla číslo 30 a s kterou běžela i Kačka - spolu skončili na   3-5 místě. Všechna družstva soutěžila v těchto disciplínách: střelba ze vzduchovky, základy topografie, uzlování, první pomoc, požární ochrana, překonání překážky.

Naši mladší obsadili celkově 1. a 6.místo, starší 5. a 14.místo. Po odběhnutí jsme čekali až odběhnou všechny naše družstva a mohli jsme jet domů.